تأسیس جامعه مقاوم و مقاومت لبنانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



بخش اعظم نیروهای رزمنده از جوانان شیعه لبنان،و فرماندهی عملیات بر عهده رزمندگان فلسطینی بود.این نوع عملیات مشترک تا اوایل سال 1972 ادامه یافت.اولین شهید شیعه در عملیات ایذایی بر علیه رژیم صهیونیستی،از جوانان شهر مرزی «ناقوره» بود که در سال 1347 به شهادت رسید.

 


در مهر 1348 مؤسسه صنعتی جبل عامل یا کارگاه کادر سازی امام صدر رسماً آغاز به کار نمود.در پی بمباران شدید جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1349 و عدم واکنش مناسب دولت وقت،اعتصابی بی سابقه به دعوت امام موسی صدر لبنان را فرا گرفت،به گونه ای که دولت وقت را بر آن داشت برای بازسازی مناطق جنگی و برپایی پناهگاه های مناسب در آن،مجالس جنوب را تأسیس نماید.

از اوایل سال 1341 عملیات ایذایی جوانان شیعه در داخل فلسطین اشغالی شکلی مستقل به خود گرفت،هر چند تا سالها پس از آن نیز به صلاحدید امام صدر،افتخار آن به نام «نیروهای مخصوص جنبش فلسطینی فتح» ثبت می گشت.

در شهریور سال 1351 و کمتر از 24 ساعت پس از اشغال 48ساعته دو روستای «قانای جلی» و «جویا»به دست سربازان رژیم صهیونیستی،نشست فوق العاده مجلس اعلای اسلامی شیعیان با حضور تمامی اعضاء در روستای جویا برگذار گردید،و از همان روز اولین بذرهای «مقاومت لبنانی» توسط امام موسی صدر پاشیده شد.

یک ماه پس از این حادثه و به هنگام تجاوز نیرهای صهیونیستی به روستای «فاووق» در جنوب لبنان،اولین عملیات غیر رسمی مقاومت لبنان به اجرا در آمد،که حاصل آن چند کشته و مجروح اسرائیلی بود.

از پاییز سال 1351 آموزش نظامی جوانان شیعه شتاب بیشتری گرفت.اولین شهید مقاومت لبنان «فلاح شرف الدین» مؤذن چهارده ساله مؤسسه صنعتی جبل عامل بود که در زمستان 1352 و پس از به هلاکت رساندن چند تن از سربازان رژیم صهیونیستی،در روستای مرزی «بنت جبیل» به شهادت رسید.

در خرداد سال 1354 و به دنبال وقوع انفجاری در اردوگاه نظامی عین البنیه در کوههای بقاع،که به شهادت 27 تن از جوانان شیعه انجامید،امام موسی صدر رسما ولادت «گروه های مقاومت لبنان»را اعلان نمود.

با پایان یافتن جنگ داخلی لبنان و انتقال دامنه ناآرامی ها به جنوب، واحدهای مقاومت لبنان رسما در نقاط استراتژیک مناطق مرزی مستقر شدند.

اولین عملیات بزرگ مقاومت لبنان علیه تجاوزات اسرائیل در اواخر سال 1355 صورت گرفت که پس از چند روز درگیری،به آزادسازی شهرک های«طیبه» و «بنت جبیل»منجر گردید.

امام موسی صدر اولین شخصیتی بود که در زمستان سال 1356،طرح سازشکارانه توطین پناهندگان فلسطینی در جنوب لبنان را افشا،و با مواضع شجاعانه خود از تحقق آن جلوگیری نمود.در حمله گسترده سال 1357 اسرائیل به جنوب لبنان و به رغم عقب نشینی احزاب چپ و گروههای فلسطینی،جوانان مقاومت لبنان و دانش آموزان مؤسسه صنعتی جبل عامل در منطقه اشغالی باقی ماندند،و به رغم امکانات اندک تا به آخر علیه اشغالگران صهیونیست ایستادگی کردند.

 

به نقل از: فرشته نجات

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

 

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : یک شنبه 16 مهر 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com